PRACA Z UCZNIEM ZDOLNYM

 PRACA Z UCZNIEM ZDOLNYM

zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2007-2010
opracowane na podstawie zbiorów
Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Katowicach Filii w Zawierciu

oprac. Dorota Walus

 

„Wspieranie rozwoju dzieci zdolnych i utalentowanych jest obowiązkiem przede wszystkim szkoły.

Praca z dzieckiem zdolnym jest wyzwaniem dla pedagogów, szansą na wykazanie się mistrzostwem zawodowym w poczuciu świadomej odpowiedzialności za losy wychowanków „
Praca z dzieckiem zdolnym / Gertruda Zając // Życie Szkoły . - 2008, nr 2, s. 45--49

 

Wydawnictwa zwarte (książki)

  1. Zdolny uczeń : metody planowania samodzilnej nauki : poczucie własnej skuteczności / B. J. Zimmerman, S. Bonner, R. Korach ; tł. Magdalena Polaszewska-Niche . - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwa Psychologiczne, 2008           
    sygn. 37579
  2. Zjawiska  niepowodzeń szkolnych uczniów zdolnych  : rozpoznawanie i przeciwdziałanie  / Beata Dyrda  . - Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2007  
    sygn. 37358

 

Artykuły z czasopism

  1. Aspiracje edukacyjne i zawodowe uczniów zdolnych / Beata Dyrda //  Wychowanie Na Co Dzień . - 2008, nr 3, s. 14--19
  2. Biblioteka dla ucznia zdolnego / Anna Biernacka-Bryk // Bibliotekarz . - 2009, nr 10, s. 8--11
  3. Działalność Europejskiej Rady do Spraw Uzdolnionych / Małgorzata Stawiak-Osocińska // Nauczanie Początkowe . - 2009/2010, nr 3, s. 80--85
  4. Dzieci zdolne są w każdej klasie : aktywizująca rola dialogu / Beata Korus // Nauczanie Początkowe . - 2009/2010, nr 3, s. 59--71     
    Tematy zajęć: 1. Cztery pory roku; 2. Ptaki przylatujące do Polski na wiosnę; 3. Kwiaty wiosenne pod ochroną
  5. Dziecko zdolne / Paulina Białobrzewska // Życie Szkoły . - 2010, nr 2, s. 21--26
  6. Dziecko zdolne w szkole : prawda czy mit? / Paulina  Stachniuk-Albowicz // Dyrektor Szkoły . - 2007, nr 6, s. 20--21
  7. Gdy z uczniem coś się dzieje / Monika Kowalska-Wojtysiak // Psychologia w Szkole . - 2010, nr 1, s. 98--105
  8. II Ogólnopolski Konkurs Fizyczny „Poszukiwanie talentów” / Anna Kaczorowska // Fizyka w Szkole . - 2006, nr 4, s. 60--62
  9. Inwestycja w uczniowskie talenty / Klemens Stróżyński // Nowa Szkoła . - 2008, nr 6, s. 14--18
  10. Jak rozwijać zdolności dziecka? / Elżbieta Marek // Życie Szkoły . - 2010, nr 1, s. 59--62
  11. Jak rozwijam zdolności i zainteresowania uczniów / Anna Magdalena Glinka // Życie Szkoły . - 2010, nr 2, s. 43--46
  12. Jak rozwijam zdolności i zainteresowania uczniów / Anna Magdalena Glinka // Życie Szkoły . - 2010, nr 3, s. 44--47
  13. Kiedy uczeń zdolny słabo się uczy / Beata Dyrda // Psychologia w Szkole . - 2009, nr 4, s. 46--55
  14. Klub medialny jako forma pracy z uczniem zdolnym w Internetowym centrum informacji Multimedialnej / Izabela Rudnicka // Biblioteka  Centrum Informacji . - 2009, nr 4, s. 16--18
  15. Klub Omnibusa : projekt edukacyjny dla uczniów zdolnych / Anna Syrek-Kosowska // Wychowanie Na Co Dzień  . - 2007, nr 4/5, s. 20--21
  16. Międzynarodowy Konkurs Fizyczny „Poszukiwanie Talentów” zakończony / Anna Kaczorowska // Fizyka w Szkole . - 2007, nr 6, s. 61--64
  17. Możliwości stymulowania rozwoju poznawczego uczniów zdolnych w kl. I-III / Irena Stańczak // Nauczanie Początkowe . - 2009/2010, nr 3, s. 7--13
  18. Niebawem trzydziesta / Andrzej Biedniak // Wychowanie Techniczne w Szkole z Plastyką . - 2003, nr 4, s. 50--53 (XXIX Olimpiada Wiedzy Technicznej 31 maja 2003 Warszawa)
  19. Niezwykłe dzieci w zwykłej szkole / Beata Igielska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze . - 2009, nr 1, s. 6--11
  20. O specyfice pracy z uczniem zdolnym / Anna Winiarczuk // Nauczanie Początkowe . - 2009/2010, nr 3, s. 14--20
  21. O uczniu zdolnym i jego pozycji w klasie / Beata Sadzińska // Gazeta Szkolna . - 2009, nr 17/18, s. 18
  22. O zdolnościach / Iwona Adamiec // Nowa Szkoła . - 2008, nr 1, s. 59--61
  23. Od twórczego nauczyciela do twórczego ucznia / Renata Michalak // Życie Szkoły . - 2010, nr 2, s. 11--[16]
  24. Odpowiedzialność szkoły za kształcenie uczniów zdolnych wyzwaniem dla edukacji XXI w. / Teresa Kosiarek // Dyrektor Szkoły . - 2010, nr 3, dod. „Niezbędnik Dyrektora”, s. 11--16
  25. Odyseja umysłu / Aleksandra Sommerfeld // Życie Szkoły . - 2010, nr 2, s.32--39
  26. Pomoc pedagogiczno-psychologiczna dla dzieci zdolnych / Teresa Giza // Nauczanie Początkowe . - 2009/2010, nr 3, s. 86--90
  27. Poszukiwanie Talentów : Międzynarodowy Konkurs Fizyczny / Anna Kaczorowska // Fizyka w Szkole . - 2006, nr 1, s. 55--56
  28. Pozycja ucznia zdolnego w szkole / Paweł Pindera, Karolina Tomczyk // Życie Szkoły . - 2010, nr 10, s. 18--20
  29. Praca z dzieckiem zdolnym / Gertruda Zając // Życie Szkoły . - 2008, nr 2, s. 45--49
  30. Praca z dzieckiem zdolnym w świetle praktyki nauczycielskiej / Monika Wieczorek // Nowa Szkoła . - 2009, nr 7, s. 36--41
  31. Praca z uczniem zdolnym / Daniela Maj // Geografia w Szkole . - 2009, nr 2, s. 48--51
  32. Praca z uczniem zdolnym / Elżbieta Jatulewicz, Agnieszka Włodarczyk-Peszke, Aneta Majcherek // Częstochowski Biuletyn Oświatowy . - 2007, nr 1, s. 9--16
  33. Praca z uczniem zdolnym / Maria Stefańska // Częstochowski Biuletyn Oświatowy . - 2010, nr 2, s. 74--77
  34. Preferencja wartości uczniów zdolnych / Andrzej Sękowski // Przegląd Psychologiczny . - 2009, nr 4, s. 409--432
  35. Przedszkole a przestronny rozwój dzieci zdolnych / Małgorzata Falkiewicz-Szult // Wychowanie Na Co Dzień . - 2007, nr 3, s. 3--8
  36. Rodzajowa specyficzność uzdolnień / Michał H. Chruszczewski // Ruch Pedagogiczny . - 2007, nr 3/4, s. 5--15
  37. Rok 2010/20100 Rokiem Odkrywania Talentów // Magazyn Szkolny . - 2010, nr 4, s. 26
  38. Rozwijanie umiejętności intelektualnych w edukacji przyrodniczej / Ilona Żeber-Dzikowska // Nauczanie Początkowe . - 2010/2011, nr 2, s. 32--38
  39. Szkoła gubi diamenty / Janina Uszyńska-Jarmoc // Psychologia w Szkole . - 2010, nr 1, s. 61--69
  40. Szukamy talentów : takiego konkursu fizycznego jeszcze w Polsce nie było! / Anna Kaczorowska // Fizyka w Szkole . - 2005, nr 2, s. 11--12
  41. Szybciej, więcej i twórczo…/ Ryszarda Ewa Bernacka // Psychologia w Szkole . - 2009, nr 4, s. 113--122
  42. Talent : dar czy zadanie? / Sławomir Chrost // Nauczanie Początkowe . - 2009/2010, nr 3, s. 40--42
  43. Trudne dzieciństwo dziecka zdolnego / Beata Dyrda // Chowanna . - 2010, t. 1, s. 109--117
  44. Trzeba pomóc zdolnym i uzdolnionym / Ryszarda Ewa Bernacka // Psychologia w Szkole . - 2009, nr 2, s. 107--116
  45. Uczeń zdolny jest ciekawy świata, pyta i myśli krytycznie / Anna Biała // Nauczanie Początkowe . - 2009/2010, nr 3, s. 33--39
  46. Uczeń zdolny w szkole / Magdalena Lipiak // Magazyn Szkolny  . - 2007, nr 18
  47. Ujawnianie zdolności do krytycznego myślenia dzieci szkolnych i przedszkolnych / Zuzanna Zbróg // Nauczanie Początkowe . - 2009/2010, nr 3, s. 91--100
  48. Uzdolnienia do nauki języków obcych : pomiar i implikacje dydaktyczne / Jacek Rysiewicz // Języki Obce w Szkole . - 2010, nr 2, s. 3--15
  49. Wpływ nauczycieli na rozwój ucznia zdolnego w kl. I-III / Lidia Pawelec // Nauczanie Początkowe . - 2009/2010, nr 3, s. 27--32
  50. Wybitnie zdolni czyli ludzie z deficytem / z Marią Mach rozm. Jagoda Siwiec // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze . - 2010, nr 8, s. 7--16
  51. Wzmożona pobudliwość uczniów zdolnych / Wiesława Limont  // Psychologia w Szkole . - 2009, nr 4, s. 37--44
  52. Zdolne dziecko / Agnieszka Olczak // Wychowanie w Przedszkolu . -2007, nr 11, s. 9--13